torsdag 14 januari 2010

BE-BOP-A-LULA HELA JÄVLA DAN!

Ännu ett år på nacken. Igår var jag 25, det vill säga någonstans mellan 22 och 25. Idag är jag 26, snarare 30. Har livet förändrats? Jag började tänka lite idag. Det är bara 24 år kvar till 50. Vad gör jag då?
Dagen flyter i vart fall på som vanligt. Har målat klart taket idag. Vi kunde plocka bort allt papper på golvet som jag har förbannat mig över. Vi behöver inte slipa mer, inte spackla mer, bara tapetsera. I alla fall på ett tag. Nästa projekt blir väl att bredspacklaväggarna  i hela trappan så vi kan tapetsera där också. Projekt finns det alltid men efter det ska jag verkligen låta dem vila.

Jag fyller som sagt år idag. Dagen började bra med paket på sängen och gos med Agnes, Judith och Acke. Jag fick Thåströms samlingsalbum som vi lyssnade på under frukosten. Barnens kommentarer gällande Thåströms texter var: "Han svär alldeles för mycket!" och "Jag tycker han är tjatig!". Det kan man ju tycka tyckte jag men det tycker inte jag. :) På lördag kommer la familia och äter tårta och firar lite i lugn och ro. Det är ju inte så mycket att fira.

Lunch nu. Vila en stund och sen hämta barnen igen. Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade